Memupuk Jiwa Kreatif dan Inovatif dalam Kewirausahaan untuk Generasi Gen Z yang Lebih Baik

Authors

  • Mochamad Raka Putra Basarah Universitas Bhayangkara Jakarta Raya,Bekasi,jawa barat
  • Edy Soesanto Universitas Bhayangkara Jakarta Raya,Bekasi,jawa barat
  • Nazwa Maharani Universitas Bhayangkara Jakarta Raya,Bekasi,jawa barat

DOI:

https://doi.org/10.55606/jcsr-politama.v3i1.4732

Keywords:

Education, technology, globalization

Abstract

Higher education plays a crucial role in shaping young generations who not only possess strong academic knowledge but also strong character. In an era of globalization and advancing technology, the challenges faced by students are not limited to mastering academic material but also include their ability to interact with society empathetically and be sensitive to the social issues around them. Therefore, character development in higher education environments has become an urgent necessity that cannot be overlooked. Character development aims to instill moral values, ethics, and a sense of social responsibility in students. These values include integrity, compassion, cooperation, and a sense of responsibility toward the community. Character education involves not only academic aspects but also students' participation in activities that allow them to directly engage with society, such as community service, student organizations, and other social activities.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alimuddin, M., & Poddala, P. (2023). Prospek Digital Marketing Untuk Generasi Muda Dalam Berwirausaha. Journal of Career Development, 1(1), 54–70.

Digital, B., & Raya, U. S. (2024). MEMBANGUN MENTAL WIRAUSAHA PADA GEN Z DI ERA.

Islamy, A. (2023). Nilai-Nilai Pancasila dalam Peraturan Menteri Agama Nomor 19 Tahun 2019 tentang Orientasi Majelis Taklim. Pancasila: Jurnal Keindonesiaan, 3(2), 240–251. https://doi.org/10.52738/pjk.v3i2.181

Josefien, A., Radianto, V., Rifkhi Fauzan S, M., Kilay, T. N., Saija, C., Renleeuw, M. D. I., & Christine, T. N. (2023). Membangun Jiwa Kewirausahaan Bagi Generasi Muda (Gen Z) Dengan Pemanfaatan Sosial Media Pada Era Digitalisasi. Jabb, 4(2), 1–5.

Khasri, M. R. K. (2021). Pancasila Dalam Praksis Sosial: “Manusia Pancasila” Menjawab Permasalahan Masyarakat Digital. Pancasila: Jurnal Keindonesiaan, 01(01), 86–97. https://doi.org/10.52738/pjk.v1i1.5

Membangun Jiwa Wirausaha Generasi Muda_ Implementasi Program Pengabdian Masyarakat melalui Sosialisasi Kewirausahaan bagi Generasi Z di Wilayah Banjarmasin _ Jurnal Pengabdian Sosial. (n.d.).

Membangun Mental Wirausaha pada Gen Z di Era Digital _ Seminar Nasional Pengabdian Masyarakat. (n.d.).

Patimah, S., Alexius, G., Manusiwa, J., Nazmah, N., Pratama, S., Abidin, A. Z., Zenitadion, V., & Nur, A. (2024). Membangun Jiwa Wirausaha Generasi Muda : Implementasi Program Pengabdian Masyarakat melalui Sosialisasi Kewirausahaan bagi Generasi Z di Wilayah Banjarmasin. 2(2), 2579–2585.

Pelatihan Pembuatan Kaos Sablon Digital Menuju Generasi Muda yang Mandiri, Kreatif dan Inovatif Pada Warga Jl. (n.d.).

Pokhrel, S. (2024). No TitleΕΛΕΝΗ. Αγαη, 15(1), 37–48.

Safitri, M. A., Anggraeni, R., Hamid, A., & Tridewiyanti, K. (2021). Urgensi Nilai-Nilai Pancasila Dalam Pengaturan Tentang Pemasyarakatan. Pancasila: Jurnal Keindonesiaan, 01(02), 247–265. https://doi.org/10.52738/pjk.v1i2.19

Setyawan, F. (2021). Institusionalisasi Nilai Pancasila Dalam Pembentukan Dan Evaluasi Peraturan Perundang-Undangan. Jurnal Legislasi Indonesia, 18(2), 249. https://doi.org/10.54629/jli.v18i2.819

Shafa Nabila, K., Dewi, D. A., & Furnamasari, Y. F. (2021). Peran Orangtua dalam Menerapkan Nilai Pancasila terhadap Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(3), 9012–9015.

Soleman, D. (2023). Pancasila, Kesetaraan Gender, dan Perempuan Indonesia. Pancasila: Jurnal Keindonesiaan, 3(2), 215–227. https://doi.org/10.52738/pjk.v3i2.179

Wulansari, F., & Kiftiyah, A. (2024). Implementasi Nilai-Nilai Pancasila Dan Moderasi Agama Sebagai Upaya Menangkal Gerakan Radikal di Indonesia. Jurnal Keindonesiaan, 3(2), 1–10.

Downloads

Published

2025-01-15

How to Cite

Mochamad Raka Putra Basarah, Edy Soesanto, & Nazwa Maharani. (2025). Memupuk Jiwa Kreatif dan Inovatif dalam Kewirausahaan untuk Generasi Gen Z yang Lebih Baik . Journal of Creative Student Research, 3(1), 120–129. https://doi.org/10.55606/jcsr-politama.v3i1.4732

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.