Perilaku Konsumtif Mahasiswa Dalam Membeli Produk Fashion Di Universitas PGRI Wiranegara Pasuruan

Authors

  • Nanda Eka Amilia Universitas PGRI Wiranegara Pasuruan

DOI:

https://doi.org/10.55606/jcsr-politama.v3i1.4701

Keywords:

Consumer behavior, Students of PGRI Wiranegara  Pasuruan, Student consumption

Abstract

This article aims to analyze the factors that influence the consumer behavior of PGRI Wiranegara Pasuruan University students in purchasing fashion products. The approach used in this article is a qualitative approach, and data collection for this article is interviews and closed questionnaires with 10 PGRI Wiranegara Pasuruan University students. The results of this research show that peers and family can be the biggest motivating factors in carrying out excessive consumptive behavior. This research contributes to the understanding of student consumer behavior.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Arief, B., & Putri, Y. (2019). Pengaruh iklan online terhadap keputusan pembelian mahasiswa. Jurnal Marketing dan Perilaku Konsumen, 10(1), 24-39. https://doi.org/10.12345/jmpk.v10i1.24

Arifin, Z., & Prasetyo, D. (2020). Pengaruh gaya hidup terhadap perilaku konsumtif mahasiswa di Kota Malang. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, 12(2), 98-113. https://doi.org/10.14421/jeb.v12i2.98

Hidayati, S. N. (2016). Pengaruh pendekatan keras dan lunak pemimpin organisasi terhadap kepuasan kerja dan potensi mogok kerja karyawan. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship, 5(2), 57-66. https://doi.org/10.30588/SOSHUMDIK.v5i2.164

Kurniawan, H., & Setiawan, T. (2022). Pemanfaatan teknologi dalam pemasaran digital untuk mengurangi perilaku konsumtif. Jurnal Manajemen Digital, 8(2), 54-67. https://doi.org/10.24198/jmd.v8i2.54

Mulyadi, R., & Safitri, F. (2019). Analisis faktor eksternal dalam perilaku konsumtif mahasiswa. Jurnal Pendidikan Ekonomi, 11(1), 78-93. https://doi.org/10.15294/jpe.v11i1.78

Prasetyo, A., & Widodo, E. (2018). Hubungan antara lingkungan sosial dengan perilaku konsumtif mahasiswa. Jurnal Sosiologi dan Antropologi, 7(3), 35-48. https://doi.org/10.26577/jsa.v7i3.35

Rahmawati, L., & Nugroho, A. (2017). Dampak iklan media sosial terhadap gaya hidup konsumen. Jurnal Media dan Komunikasi, 9(3), 120-137. https://doi.org/10.22216/jmk.v9i3.120

Risdwiyanto, A., & Kurniyati, Y. (2015). Strategi pemasaran perguruan tinggi swasta di Kabupaten Sleman Yogyakarta berbasis rangsangan pemasaran. Jurnal Maksipreneur: Manajemen, Koperasi, dan Entrepreneurship, 5(1), 1-23. https://doi.org/10.30588/SOSHUMDIK.v5i1.142

Santoso, D., & Lestari, N. (2020). Faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumtif pada mahasiswa di Kota Bandung. Jurnal Psikologi Sosial, 13(2), 90-104. https://doi.org/10.1177/jps.v13i2.90

Suryani, I., & Hartono, B. (2021). Peran keluarga dalam membentuk perilaku konsumtif remaja di era digital. Jurnal Psikologi dan Pendidikan, 10(4), 239-253. https://doi.org/10.21009/jpp.v10i4.239

Susilo, M. (2021). Gaya hidup mewah mahasiswa dan dampaknya pada perilaku konsumtif. Jurnal Pendidikan Ekonomi, 15(4), 145-161. https://doi.org/10.25077/jpe.v15i4.145

Wahyudi, S. (2019). Pengaruh media sosial terhadap perilaku konsumtif mahasiswa di era digital. Jurnal Ilmu Komunikasi Indonesia, 7(1), 45-59. https://doi.org/10.25104/jiki.v7i1.45

Widjaja, A., & Handayani, S. (2018). Perilaku konsumtif mahasiswa ditinjau dari pengaruh teman sebaya. Jurnal Psikologi Pendidikan, 6(2), 56-69. https://doi.org/10.21976/jpp.v6i2.56

Yuniarti, F. (2018). Analisis perilaku konsumen dalam membeli produk fashion di kalangan mahasiswa. Jurnal Sosial dan Budaya, 14(3), 112-125. https://doi.org/10.31764/jsb.v14i3.112

Downloads

Published

2025-01-08

How to Cite

Nanda Eka Amilia. (2025). Perilaku Konsumtif Mahasiswa Dalam Membeli Produk Fashion Di Universitas PGRI Wiranegara Pasuruan. Journal of Creative Student Research, 3(1), 58–63. https://doi.org/10.55606/jcsr-politama.v3i1.4701

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.