Perancangan Konten Visual Instagram Ca-Fiber Untuk Meningkatkan Pemasaran

Authors

  • Rafif Virian Darmanto UPN Veteran Jawa Timur
  • Pungky Febi Arifianto UPN Veteran Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.55606/jcsrpolitama.v1i6.2994

Keywords:

branding, Instagram, visual content

Abstract

In this digital era, Instagram is one of the social media that is popular among people. This presents an opportunity for business people to carry out digital promotions. To promote a business, strong branding is needed.CA-Fiber is a company that operates in the creative industry sector in improving customer branding. As a company that focuses on branding, it must have a strong brand identity to attract customer attention. Good visual content design can help a business to show their branding. This design uses the design thinking method with the stages of empathize, define, ideate, prototype, and test.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Ansari, N. F. (2022). Pengaruh Elemen Visual dan Jenis Konten Pada Instagram@ Tapada_Id Dalam Meningkatkan Brand Awareness dan Minat Beli di CV. Tapada Berkah Bersama. Journals of Social, Science, and Engineering, 1(1), 17-21.

Ardhanariswari, K. A., & Hendariningrum, R. (2014). Desain Layout Dalam Iklan Cetak (Analisis Deskriptif pada Iklan di Majalah Kartini). Jurnal Ilmu Komunikasi, 12(3), 259-266.

Ashari, N. A., & Patria, A. S. (2021). PERANCANGAN KONTEN VISUAL INSTAGRAM TENUN IKAT “PARADILA” LAMONGAN. Demandia: Jurnal Desain Komunikasi Visual, Manajemen Desain, dan Periklanan, 6(2), 237-258.

Goenawa, F. M. F. (2021). Perancangan Media Promosi Instagram Pada Galeri De La Macca Di Kota Makassar. Desain Komunikasi Visual, 8, 153-160.

Haidar, N. F., & Martadi, M. (2021). Analisis Konten Visual Post Instagram Riliv Dalam Membentuk Customer Engagement. Barik, 2(2), 121-134.

Hanindharputri, M. A., & Pradnyanita, A. A. (2021). Konten visual instagram sebagai strategi pemasaran umkm baru.

Hussein, A. S. (2018). Metode design thinking untuk inovasi bisnis. Universitas Brawijaya Press.

Mattern, J. (2016). Instagram. ABDO.

Monica, M. (2010). Pengaruh warna, tipografi, dan layout pada desain situs. Humaniora, 1(2), 459-468.

Padang, F., & Natadjaja, L. (2022). Analisis Elemen Sosial Media Marketing Goodeats Terhadap Minat Beli Customer. Jurnal DKV Adiwarna, 1, 6.

Prajarini, D., & Sayogo, D. (2021). Pengaruh desain post Instagram terhadap minat pembelian produk UMKM Kedai Kopi di Kabupaten Sleman. ANDHARUPA: Jurnal Desain Komunikasi Visual & Multimedia, 7(01), 187-199.

Rustan, S. (2011). Font dan Tipografi. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Rustan, S. (2009). Mendesain logo. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.

Sari, I. P., Kartina, A. H., Pratiwi, A. M., Oktariana, F., Nasrulloh, M. F., & Zain, S. A. (2020). Implementasi Metode Pendekatan Design Thinking dalam Pembuatan Aplikasi Happy Class Di Kampus UPI Cibiru. Edsence: Jurnal Pendidikan Multimedia, 2(1), 45-55.

Downloads

Published

2023-12-01

How to Cite

Rafif Virian Darmanto, & Pungky Febi Arifianto. (2023). Perancangan Konten Visual Instagram Ca-Fiber Untuk Meningkatkan Pemasaran. Journal of Creative Student Research, 1(6), 322–330. https://doi.org/10.55606/jcsrpolitama.v1i6.2994

Similar Articles

1 2 3 4 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.