Strategi Branding Akun Instagram Dari Aplikasi Bawapulang: Pendekatan Strategis Dalam Pemasaran Digital

Authors

  • Gadis Cantik Bunga Tunjungwangi Universitas Pembangunan Nasional "Veteran" Jawa Timur
  • Restu Ismoyo Aji Universitas Pembangunan Nasional “Veteran” Jawa Timur

DOI:

https://doi.org/10.55606/jcsrpolitama.v1i6.2957

Keywords:

Branding Strategy, Instagram, Entertainment Content, Tips and Trick, Promotion

Abstract

Branding strategy is an important approach used by every company to promote their brand, products, and services. The branding strategy employed by the Instagram account @bawapulang involves diverse content, such as promotional content aimed at expanding market reach. Additionally, content that includes entertainment like memes and games will foster a closer relationship between BawaPulang and its audience, further broadening its market outreach. Informative content featuring tips and tricks about business will also impact the expansion of market reach, as it won't just engage the account followers but also individuals need these tips and tricks. This journal will highlight the importance of consistent diverse content in building a brand.

References

Setyawan, R., & Audie, N. (2023). MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SEBAGAI PRESENTASI DIRI PADA MAHASISWI PENDIDIKAN SOSIOLOGI FKIP UNTIRTA. community : Pengawas Dinamika Sosial. 6(1), 10-20.

Adrian, D., & Mulyandi, M. R. (2021). MANFAAT PEMASARAN MEDIA SOSIAL PADA PEMBENTUKAN BRAND AWARENESS TOKO ONLINE. Jurnal Indonesia Sosial Sains. 2(2), 215-222.

Prayogi, B., S., Fitri, I., & Nuraini, R. (2022). Aplikasi Point of sale Berbasis Website pada Toko Sembako Tegar. Jurnal Teknologi Informasi dan Komunikasi. 6(2), 261-266.

Azizah, H. (2020). KONTEN KREATIF YOUTUBE SEBAGAI SUMBER PENGHASILAN DITINJAU DARI ETIKA BISNIS ISLAM. IAIN Metro.

Puspitarini, D., S., & Nuraeni, R. (2019). PEMANFAATAN MEDIA SOSIAL SEBAGAI MEDIA PROMOSI (Studi Deskriptif pada Happy Go Lucky House). Jurnal Common. 3(1), 71-80.

Wirayudha, M., Baidillah, R., Alhavid, F., Rasyid, M., F., R. & Hadriyanto, O., T. (2023). ANALISIS CITRA DALAM MEDIA SOSIAL MEME BROKOLI “SANTAI DULU GAK SIH”. Seminar Nasional Desain dan Media. 704-708

Khairani, A., R., Sarma, M., & Aminah, M. (2023). Brand Image dalam Memediasi Social Media Marketing Activities dalam Membangun Brand loyalty Natasha Skin Care. Jurnal Pendidikan Tambusai. 7(2), 14556-14567.

Istiqomah A., N., Octari, K., D., Firdaus, M., M., Ernasari, Mahardika, I., K., & Handono, S. (2023). Representasi Matematika sebagai Sarana Berpikir Deduktif dalam Penelitian Kualitatif. Jurnal Pendidikan Tambusai. 7(3). 26115-26119.

Novita, D., Widayati, S., Irawati, D., R., Rokoyah K., & Lusita., M., D. (2022). STRATEGI DIGITAL BRANDING YANG EFEKTIF UNTUK UMKM MENGGUNAKAN TIKTOK, Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat. 2(1). 3507-3512.

Agung, A., B. (2019). Perancangan Desain Maskot Sebagai Media Promosi HIGI Creative Lab Guna Meningkatkan Brand Loyalty, Repositori Universitas Dinamika.

Downloads

Published

2023-11-30

How to Cite

Gadis Cantik Bunga Tunjungwangi, & Restu Ismoyo Aji. (2023). Strategi Branding Akun Instagram Dari Aplikasi Bawapulang: Pendekatan Strategis Dalam Pemasaran Digital. Journal of Creative Student Research, 1(6), 264–283. https://doi.org/10.55606/jcsrpolitama.v1i6.2957

Similar Articles

1 2 3 4 5 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.