Hubungan Kepercayaan, Kualitas dan Kepuasan Terhadap Loyalitas Nasabah di KSPPS BMT Dinar Barokah Jumapolo Karanganyar
DOI:
https://doi.org/10.55606/jupiman.v3i3.4121Keywords:
Quality, Trust, Service Satisfaction, Customer LoyaltyAbstract
The banking sector is expanding quickly in this period of globalization and intensifying corporate competition. Building the loyalty of new customers and keeping hold of existing ones are two important components of successful banking. Thus, it is critical to conduct research on the variables that affect client loyalty if banks are to remain viable and expand. In this particular context, it has been acknowledged that customer pleasure, trust, and service quality play a significant role in fostering client loyaltyThe aim of this research is to determine and investigate how customer loyalty is impacted by quality, trust, and service satisfaction. Customers of KSPPS BMT Dinar Barokah Jumapolo who have completed service transactions at the cooperative made up the study's population. Purposive sampling is is the sampling technique applied in this research.
Downloads
References
.unwir.ac.id/index.php/investasi/article/download/89/63
Apriliana, A., & Sukaris, S. (2022). Analisa Kualitas Layanan Pada Cv. Singoyudho Nusantara. Jurnal Maneksi, 11(2), 498–504. https://doi.org/10.31959/jm.v11i2.1246
Apriyanti. (2016). Analisis Faktor - Faktor Yang Mempengaruhi Loyalitas KonsumenKuliner Lalapan Belut Sawah Mas Gembul Madiun. 23–41.
Astuti, A. (2020). Manajemen Pemasaran. Manajemen Pemasaran, 2020, 1–23.
Cahyadi, universitas buddhi dharma. (2022). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Baja Ringan Di Pt Arthanindo Cemerlang. Ekonomi Dan Manajemen Bisnis, 1, 60–73.
Deali, A. (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada UD. Lius KecamatanFanayama Kabupaten Nias Selatan. Stie, 1–12.
Fakhrudin, A. (2022). Kepercayaan, Kemudahan, Kualitas Informasi Dan Harga Berpengaruh Terhadap Keputusan Kuliah Penerbangan Di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Manajemen Dirgantara, 15(1), 110–121. https://doi.org/10.56521/manajemen-dirgantara.v15i1.577
Haya, S. F., & Tambunan, K. (2022). Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi dan Manajemen (JIKEM). Jurnal Ilmu Komputer, Ekonomi Dan Manajemen (JIKEM), 1(1), 129–138.
Jember, T., & Menggunakan, D. (n.d.). METODE SERVQUAL. 1–13.
Josee Bloemer, R. dan W. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dengan Harga dan Kualitas Pelayanan terhadap tingkat kepuasan nasabah. Angewandte Chemie International Edition, 6(11), 951–952., 8–33.
Jurnal, J., Mea, I., Layanan, P. K., Merek, C., Pelanggan, K., & Kepuasan, D. A. N. (2023). JIMEA | Jurnal Ilmiah MEA (Manajemen, Ekonomi, dan Akuntansi) PENGARUH KUALITAS LAYANAN, CITRA MEREK, KEPERCAYAAN PELANGGAN DAN KEPUASAN PELANGGAN TERHADAP LOYALITAS PELANGGAN PRODUK HERBALIFE. 7(1), 253–274.
Maria, Regina, P. (2018). Pengaruh Kepercayaan Pelanggan Terhadap Niat Pembelian Gadget di Sophee Indonesia. Jurnal Manajemen Maranatha, 18(1), 1–40. https://journal.maranatha.edu/index.php/jmm/article/view/1094
Nurhanifah, A., & Sutopo. (2014). Analisis Pengaruh Kualitas Pelayanan, Promosi Dan Lokasi Terhadap Kepuasan Konsumen (Studi Kasus Pada PT. Maharani Tri Utama Mandiri Cabang Semarang). Diponegoro Journal of Management, 3(4), 1–10.
Poluan, J., & Karuntu, M. (2022). Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Layanan Terhadap Minat Beli Sapi Potong Selama Masa Pandemi Covid-19 Di Pasar Beriman Kota Tomohon Provinsi Sulawesi Utara. Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Layanan Terhadap Minat Beli Sapi Potong Selama Masa Pandemi Covid-19 Di Pasar Beriman Kota Tomohon Provinsi Sulawesi Utara, 10(1), 1. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/emba/article/download/38739/35295
R.Taufiq. (2024). METODOLOGI PENELITIAN EKONOMI. BOSSSCRIPT.
Rahmawati, I., & Hidayah, I. N. N. (2021). Analisis Experiential Marketing, Perceived Quality Dan Advertising Terhadap Keputusan Pembelian Pada Produk Kopi Good Day Cappuccino. Jurnal Inovasi Penelitian, 2(3), 843–848.
Rizal, S., Violin, V., Wardiana, E., & Abdullah, I. (2021). PENGARUH KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN NASABAH PADA PT. BANK RAKYAT INDONESIA (PERSERO) Tbk. Eqien: Jurnal Ekonomi Dan Bisnis, 8(2), 25–33. https://doi.org/10.34308/eqien.v8i2.232
Runtu, N. megawati, Palandeng, I. D., & Sumarauw, J. S. B. (2023). Pengaruh Kualitas Layanan dan Fasilitas terhadap daya saing objek wisata pulau tiga desa pasir putih kabupaten bolaang mongondow. Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 11(4), 633–641. https://doi.org/10.35794/emba.v11i4.49741
Sanaky, M. M. (2021). Analisis Faktor-Faktor Keterlambatan Pada Proyek Pembangunan Gedung Asrama Man 1 Tulehu Maluku Tengah. Jurnal Simetrik, 11(1), 432–439. https://doi.org/10.31959/js.v11i1.615
Satria, F., & Diah Astarini. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Nasabah Terhadap Loyalitas Nasabah Dimediasi Oleh Kepuasan Nasabah. Jurnal Ekonomi Trisakti, 3(1), 1911–1924. https://doi.org/10.25105/jet.v3i1.16124
Setianto, G., & Wartini, S. (2017). Pengaruh Bukti Fisik dan Empati terhadap Loyalitas Konsumen melalui Kepuasan Konsumen. Management Analysis Journal, 6(4), 367–376. http://maj.unnes.ac.id
Setiawan, M. A. W., & Puspitadewi, N. W. S. (2022). Hubungan antara Kualitas Pelayanan dengan Loyalitas Pelanggan paa Nasabah PT “X” Cabang Pamolokan Sumenep. Unesa Journal Repository, 14, 96–107.
Setiawati. (2021). Analisis Pengaruh Kebijakan Deviden Terhadap Nilai Perusahaan Pada Perusahaan Farmasi Di BEI. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(8), 1581–1590. https://stp-mataram.e-journal.id/JIP/article/view/308/261
Setyaningsih, F. (2021a). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Terhadap Peningkatan Pelanggan Pada Lembaga Rafi Bimbel Tangerang. JMB : Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 10(1), 221–230. https://doi.org/10.31000/jmb.v10i1.4233
Simanjuntak, D. C. Y., Salimi, V. A., Louis, V., & Johanes, T. (2020). Pengaruh Kepuasan Pelanggan, Kepercayaan Pelanggan Dan Saluran Distribusi Terhadap Keputusan Pembelian Baja Pada Pt Suminsuryamesindolestari. E-Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 9(7), 2872. https://doi.org/10.24843/ejmunud.2020.v09.i07.p20
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Jurnal Publikasi Ilmu Manajemen

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.