STRATEGI PENGEMBANGAN PRODUK BARU SEBAGAI UPAYA DALAM MENINGKATKAN DAYA SAING PERUSAHAAN

Authors

  • Farah Husniar Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo
  • Tita Resita Sari Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo
  • Afni Melati Safira Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo
  • Edita Rachma Kamila Universitas Nahdlatul Ulama Sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.55606/jurima.v3i2.2156

Keywords:

Strategy, Product Development, Competitiveness, Company

Abstract

Product development is one of the marketing strategies that aims to increase the company's competitiveness. To realize product development, companies are required to provide a wide range of product choices to consumers by taking into account the dimensions of product development itself. The purpose of this research is to find out how the new product development strategy is an effort to increase the company's competitiveness. the research method used is a literature study of several models adopted and outlined in a descriptive form. The results of this study state that the product development strategy is through a product development process by generating ideas, developing and testing product concepts. Strategies to increase competitiveness include new products for the world, new product lines, improvement of existing products, repositioning, cost reduction.

References

Aminah, S., & Prayogo, M. S. (2022). STRATEGI POSITIONING DALAM PENINGKATAN DAYA SAING LEMBAGA (Studi Kasus di Raudlatul Athfal Ulul Albab Kaliwates Jember). LEADERIA: Jurnal Manajemen Pendidikan Islam, 3(1), 46–59.

Ghufron, M. I., & Fahmiyah, I. (2018). KONSEP WARALABA PERSPEKTIF EKONOMI ISLAM. Amwaluna: Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Syariah, 3(1).

Iriyani, D. (2015). Penguatan dan peningkatan daya saing pada UMKM Sebagai strategi menghadapi MEA. In: Seminar Temu Ilmiah Guru (TING) VII Tahun 2015, 27–29.

Juhairi. (2021). Pemanfaatan Media Sosial Dalam Meningkatkan Daya Saing Produk UKM Selama Pandemi Covid-19 Pada Saat New Normal. Jurnal Pengabdian, 4(1), 21–22.

Kurdi, Firmansyah, I. D. (2020). Strategi Peningkatan Daya Saing UMKM Di Kabupaten Sumenep Melalui E-COMMERCE. Jurnal Sains Sosio Humaniora, 4(2), 569–575.

La Moriansyah. (2015). Pemasaran Melalui Media Sosial: Antecedents dan Consequences. Jurnal Penelitian Komunikasi Dan Opini Publik, 19(3), 187.

Moh Idril Gufron. (2015). Peningkatan Produksi Dalam Sistem Ekonomi Islam Sebagai Upaya Pemberdayaan Ekonomi Umat. Dinar Jurnal Ekonomi Dan Keuangan Islam, 2(1).

Prasetyo, Agum .Et.Al. (2018). Strategi Pemberdayaan UMKM Berbasis Peningkatan Peran PLUT (Pusat Layanan Usaha Terpadu). Jurnal Ilmiah: Universitas Riau.

Pratama, A, Sulistiyani, S., & Setiyanto, S. (2020). Analisis Strategi Pemasaran Dalam Upaya Peningkatan Daya Saing Umkm. Jurnal Pemasaran Kompetitif, 3(2), 31.

Ralahallo, B. A. B. (2021). Pengaruh Strategi Pengembangan Produk Terhadap Peningkatan Volume Penjualan Plywood Pada PT. Waenibe Wood Industri Kabupaten Buru. HIPOTESA-Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial, 15(2), 72–83.

Silvia, E. (2015). Analisis Peningkatan Daya Saing Usaha Pengolahan Ikan Kering di Kota Bengkulu. Jurnal Agroindustri, 15(1ISSN 2088-5369), 11.

Subhan, A. (2018). Analisis Strategi Pengembangan Produk Keripik Singkong Di Desa Karangharjo Kecamatan Silo Kabupaten Jember. Institut Agama Islam Negeri Jember.

Ulfah, F., Nur, K., Salsabila, S., Safitri, Y., Evanita, S., & Friyatmi, F. (2021). Analisis Strategi Pemasaran Online Untuk Meningkatkan Daya Saing UMKM (Studi Keju Lasi). Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(2), 2795–2805.

Untari, D., & Fajariana, D. E. (2018). Strategi Pemasaran Melalui Media Sosial Instagram (Studi Deskriptif Pada Akun @Subur_Batik. Jurnal Seketari Dan Manajemen Widya Cipta, 2(2), 272.

Wulandari N, P. (2020). Analisis Pengembangan Produk Dalam Meningkatkan Daya Saing Pada Usaha Jakoz Oleh-Oleh Khas Jambi. Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin Jambi.

Downloads

Published

2023-08-31

How to Cite

Husniar, F. ., Sari, T. R. ., Safira, A. M. ., & Kamila, E. R. . (2023). STRATEGI PENGEMBANGAN PRODUK BARU SEBAGAI UPAYA DALAM MENINGKATKAN DAYA SAING PERUSAHAAN. Jurnal Riset Manajemen Dan Akuntansi, 3(2), 22–34. https://doi.org/10.55606/jurima.v3i2.2156

Similar Articles

1 2 3 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.