Tinjauan Terhadap Strategi Pemasaran Inovatif Dalam Pengembangan Usaha Kewirausahaan

Authors

  • Fachri Habib Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Dita Oktaviani Universitas Islam Negeri Sumatera Utara
  • Nurul Adinda Lubis Universitas Islam Negeri Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.55606/jupiman.v3i1.3267

Keywords:

Objective, Marketing Strategy and Business Development

Abstract

Marketing strategy and product innovation have a positive and significant influence on the marketing performance of micro, small and medium enterprises (MSMEs) in various cities in Indonesia. When implementing innovative marketing strategies, entrepreneurs must pay attention to good management and organizational skills to achieve business goals. Apart from that, budget control is also an important factor in developing entrepreneurial ventures.When developing an entrepreneurial venture, entrepreneurs must consider innovative marketing strategies and proper budget management to achieve their business goals.

 

References

Anggraeni, F. D. (2013). Pengembangan usaha mikro, kecil dan menengah (UMKM) melalui fasilitasi pihak eksternal dan potensi internal (Studi kasus pada kelompok usaha" Emping Jagung" di Kelurahan Pandanwangi Kecamatan Blimbing Kota Malang). Brawijaya University.

Darsana, I. M., Rahmadani, S., Salijah, E., Akbar, A. Y., Bahri, K. N., Amir, N. H., Jamil, S. H., Nainggolan, H. L., Anantadjaya, S. P. D., & Nugroho, A. (2023). Strategi Pemasaran. CV. Intelektual Manifes Media.

Effendi, N. I., Mulyana, M., Apriani, A., Titing, A. S., Nugroho, H., Purnama, D., Ernawati, S., Egim, A. S., Nurendah, Y., & Purwanti, T. (2022). Strategi Pemasaran. Global Eksekutif Teknologi.

Hamid, E. S., & Susilo, Y. (2011). Strategi pengembangan usaha mikro kecil dan menengah di Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta.

Israwati, Hermansyah, T. Irawan, Fajrig Arsyelan, & Avid Opel Alexander. (2023). Penerapan Strategi Pemasaran, Inovasi Produk Kreatif Dan Orientasi Pasar Untuk Meningkatkan Kinerja Pemasaran Umkm Tekat Tiga Dara. Jurnal Pengabdian Ibnu Sina, 2(1), 72–76. https://doi.org/10.36352/j-pis.v2i1.510

Lubis, A. N. (2004). Strategi Pemasaran Dalam Persaingan Bisnis. Persepsi Masyarakat Terhadap Perawatan Ortodontik Yang Dilakukan Oleh Pihak Non Profesional, 1–14.http://repositorio.unan.edu.ni/2986/1/5624.pdf%0Ahttp://fiskal.kemenkeu.go.id/ejournal%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.cirp.2016.06.001%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.powtec.2016.12.055%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.02.006%0Ahttps://doi.org/10.1

Anggraeni, F. D. (2013). Pengembangan usaha mikro, kecil dan menengah (UMKM) melalui fasilitasi pihak eksternal dan potensi internal (Studi kasus pada kelompok usaha" Emping Jagung" di Kelurahan Pandanwangi Kecamatan Blimbing Kota Malang). Brawijaya University.

Darsana, I. M., Rahmadani, S., Salijah, E., Akbar, A. Y., Bahri, K. N., Amir, N. H., Jamil, S. H., Nainggolan, H. L., Anantadjaya, S. P. D., & Nugroho, A. (2023). Strategi Pemasaran. CV. Intelektual Manifes Media.

Effendi, N. I., Mulyana, M., Apriani, A., Titing, A. S., Nugroho, H., Purnama, D., Ernawati, S., Egim, A. S., Nurendah, Y., & Purwanti, T. (2022). Strategi Pemasaran. Global Eksekutif Teknologi.

Hamid, E. S., & Susilo, Y. (2011). Strategi pengembangan usaha mikro kecil dan menengah di Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta.

Israwati, Hermansyah, T. Irawan, Fajrig Arsyelan, & Avid Opel Alexander. (2023). Penerapan Strategi Pemasaran, Inovasi Produk Kreatif Dan Orientasi Pasar Untuk Meningkatkan Kinerja Pemasaran Umkm Tekat Tiga Dara. Jurnal Pengabdian Ibnu Sina, 2(1), 72–76. https://doi.org/10.36352/j-pis.v2i1.510

Lubis, A. N. (2004). Strategi Pemasaran Dalam Persaingan Bisnis. Persepsi Masyarakat Terhadap Perawatan Ortodontik Yang Dilakukan Oleh Pihak Non Profesional, 1–14.http://repositorio.unan.edu.ni/2986/1/5624.pdf%0Ahttp://fiskal.kemenkeu.go.id/ejournal%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.cirp.2016.06.001%0Ahttp://dx.doi.org/10.1016/j.powtec.2016.12.055%0Ahttps://doi.org/10.1016/j.ijfatigue.2019.02.006%0Ahttps://doi.org/10.1

Downloads

Published

2023-12-28

How to Cite

Fachri Habib, Dita Oktaviani, & Nurul Adinda Lubis. (2023). Tinjauan Terhadap Strategi Pemasaran Inovatif Dalam Pengembangan Usaha Kewirausahaan. Jurnal Publikasi Ilmu Manajemen, 3(1), 115–122. https://doi.org/10.55606/jupiman.v3i1.3267