Perancangan UI/UX Game Environment Crime Case

Authors

  • Nugroho Ridho Harjanto STMIK Amikom Surakarta
  • Riyan Abdul Aziz STMIK Amikom Surakarta
  • Indrawan Ady Saputro STMIK Amikom Surakarta

DOI:

https://doi.org/10.55606/jtmei.v3i3.4194

Keywords:

Game, Environmental Damage, Design Thinking

Abstract

A game is a game that aims to entertain and has an implicit meaning in it. A person can get entertainment by playing games as a medium of entertainment. This environment criminal case game presents a game with the theme of environmental damage with a casual genre of investigating the causes of environmental damage. With the presence of this game, it is hoped that players will understand the implied meaning so that they can participate in protecting the environment in accordance with the theme of this game. The method used is design thinking with five stages, namely Empethize, Define, Idea, Prototype and Test.

 

 

Downloads

Download data is not yet available.

References

Aisah, A., & Widodo, S. (2024). Perancangan user interface game edukasi Android pada mata pelajaran operasi hitung matematika dengan metode design thinking. Sudo Jurnal Teknik Informatika, 3(1), 9–18. https://doi.org/10.56211/sudo.v3i1.462

Arif, S., Dwi, A., & Utami, W. (2024). Perancangan media interaktif berbasis game Android Resik sebagai game edukasi tentang sampah di Sidoarjo. In ASKARA (Vol. 3, Issue 1).

Arsan Abidin, M. (2024). Kebijakan hukum pidana terkait penjatuhan hukuman dalam kejahatan lingkungan hidup. Jurnal Hukum dan Kebijakan Publik, 6.

Daniel, N. F., L, R., S, A., S, D., & Rizky Pribadi, M. (2022). Perancangan user experience dan user interface aplikasi Gameku menggunakan pendekatan design thinking. MDP Student Conference.

Candra Dewi, A., Arfah Maulana, A., Nururrahmah, A., Muh Farid Naufal, A., Fadhil, M. S., Studi Teknik Komputer, P., Teknik Informatika dan Komputer, J., Teknik, F., Negeri Makassar, U., P Pettarani, J. A., Rappocini, K., Makassar, K., & Selatan, S. (2023). Peran kemajuan teknologi dalam dunia pendidikan. Journal on Education, 06(01), 9725–9734.

Dalton, T., & Hartanto, A. (2023). Perancangan user experience aplikasi mobile Marbelin sebagai media pembelajaran anak-anak menggunakan metode design thinking.

Farrel Arrazzaq, M., Panji Sasmito, A., & Zulfia Zahro, H. (2023). Perancangan game 2D platformer “Adventure Quest” dengan metode finite state machine berbasis Android. In Jurnal Mahasiswa Teknik Informatika (Vol. 7, Issue 5).

Hambali, U. N., Natsir, R. Y., & Nasir, N. (2023). Tinjauan literatur tentang integrasi teknologi dalam proses pembelajaran keterampilan bahasa Inggris. Jurnal Dieksis Id, 3(2), 128–141. https://doi.org/10.54065/dieksis.3.2.2023.346

Hendra Nata, M., Dedy Irawan, J., & Zulfia Zahro, H. (2024). Perancangan game Android Bring Back The Scroll menggunakan metode FSM (finite state machine). In Jurnal Mahasiswa Teknik Informatika (Vol. 8, Issue 2).

Herlina, N., & Rima, D. (2022). Penegakan hukum lingkungan melalui upaya hukum non penal menurut Undang-Undang Nomor 32 Tahun 2009 tentang perlindungan dan pengelolaan lingkungan hidup.

Johar, O. A. (2021). Realitas permasalahan penegakan hukum lingkungan di Indonesia. Jurnal Ilmu Lingkungan, 15(1), 54. https://doi.org/10.31258/jil.15.1.p.54-65

Like Titi Sanjaya, J., Vendiansyah, N., & Santi Wahyuni, F. (2024). Perancangan game adventure of Sakera 2D menggunakan metode finite state machine (FSM) berbasis Android. In Jurnal Mahasiswa Teknik Informatika (Vol. 8, Issue 2).

Mubaroq, H., & Dwi Nuryana, I. K. (2024). Perancangan user interface/user experience pada game edukasi kesenian wayang “Metabharata” berbasis mobile dengan pendekatan design thinking. JEISBI, 05.

Perdana, A. B. (2024). Video game sebagai representasi arsitektur dan persilangannya dengan sejarah dalam seri Assassin’s Creed. Jurnal Arsitektur ARCADE, 8(2), 203–211. https://doi.org/10.31848/arcade.v8i2.3398

Said, S., Program, D., Ekonomi, S. P., & Bima, S. (2023). Peran teknologi sebagai media pembelajaran di era abad 21. Jurnal PenKoMi: Kajian Pendidikan & Ekonomi, 6(2).

Published

2024-08-10

How to Cite

Nugroho Ridho Harjanto, Riyan Abdul Aziz, & Indrawan Ady Saputro. (2024). Perancangan UI/UX Game Environment Crime Case. Jurnal Teknik Mesin, Industri, Elektro Dan Informatika, 3(3), 188–198. https://doi.org/10.55606/jtmei.v3i3.4194