Hubungan Antara Tingkat Harga Diri Mahasiswa dengan Keikutsertaan Organisasi Kampus
DOI:
https://doi.org/10.55606/detector.v3i1.4887Keywords:
Self-Esteem, Campus Organization, StudentAbstract
Every campus must have an organization within it. Many students join organizations on campus and have no relationship with their self-esteem. Every campus surely has organizations within it. The research results show a relationship between self-esteem levels and campus organization participation among students of the Faculty of Economics at Universitas Islam Sultan Agung Semarang, with a p-value of 0.000 and a moderate correlation indicated by an r-value of 0.450. The research results indicate a relationship between self-esteem levels and campus organization participation among students of the Faculty of Economics at Universitas Islam Sultan Agung Semarang, with a p-value of 0.000 and a moderate correlation shown by an r-value of 0.450.
Downloads
References
Abdussamad, Z. (2021). Metode penelitian kualitatif. Syakir Media Pres.
Area, U. M. (2023). Berbagai manfaat organisasi bagi mahasiswa.
Chughtai, A. (2021). Keaktifan berorganisasi mempengaruhi tingkat kepercayaan. Journal of Applied Behavioral Science.
Fernanda, D. A. (2020). Analisis asuhan keperawatan jiwa pada klien yang mengalami gangguan konsep diri harga diri rendah. Universitas Muhammadiyah Pringsewu.
Hartin, V. F. (2023). Pengaruh e-WOM terhadap keputusan pembelian dengan dimediasi citra merek dan kepercayaan merek. Jurnal Ilmiah Metadata.
Haryanti, A., & Santoso, R. (2020). Prokrastinasi akademik pada mahasiswa yang aktif berorganisasi. Sukma: Jurnal Penelitian Psikologi, 11, 41–47.
Jauhari, T. (2014). Perilaku organisasi.
Li, Y., & Wang, Z. (2021). Keterlibatan organisasi mempengaruhi harga diri. Journal of Social Psychology.
Muspawi, M., Janati, S., Panjaitan, K., & Mawarni, J. D. (2023). Menelaah konsep-konsep dasar organisasi. AL-MUADDIB: Jurnal Kajian Ilmu Kependidikan, 5(2), 154–167.
Ningsih, Wahyu, S., & Kusmayadi, D. (2008). Hubungan antara minat berorganisasi dengan asertifitas pada mahasiswa. SOUL: Jurnal Pemikiran dan Penelitian Psikologi, 1(2), 73–83.
Novara, A. (2018). Self-esteem dengan body image dissatisfaction. Universitas Islam Indonesia.
Nuramaliana, R. N., & Harsanti, I. (2019). Peran harga diri terhadap prokrastinasi akademik pada mahasiswa yang berorganisasi. Jurnal Psikologi, 12(2), 189–199. https://doi.org/10.35760/psi.2019.v12i2.2443
Parascantika, R. (2020). Pengaruh self-esteem, dukungan sosial, dan religiusitas terhadap resiliensi mahasiswa perantau Bidikmisi UIN Syarif Hidayatullah Jakarta. Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta.
Robbins, S. P., Judge, T. A., & Campbell, J. (2021). Organizational behavior.
Rusuli, I. (2022). Psikososial remaja: Sebuah sintesa teori Erick Erikson dengan konsep Islam. Jurnal As-Salam, 6(1), 75–89.
Sarandria. (2018). Efektivitas cognitive behavioral therapy (CBT) untuk meningkatkan self-esteem pada dewasa muda. Universitas Indonesia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Detector: Jurnal Inovasi Riset Ilmu Kesehatan

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.